Forbes Polska o BIO-GEN

Forbes Polska o BIO-GEN

W najnowszym numerze Forbes Polska znalazła się rozmowa z zespołem zarządzającym BIO-GEN. W wywiadzie poruszyliśmy między innymi kwestie sytuacji na rynku nawozów oraz przedstawiliśmy wyzwania z jakimi mierzą się obecnie producenci żywności.

W tekście nie zabrakło oczywiście elementów związanych z innowacyjnością i przyszłością rolnictwa, w tym roli biotechnologii w innowacjach rynkowych. Nasza firma istnieje na rynku już 32 lat i od samego początku kładziemy nacisk na opracowywanie bezpiecznych, biologicznych produktów opartych na mikroorganizmach. Jesteśmy obecnie liderem agrobiotechnologii w Polsce i co roku staramy się wprowadzać na rynek nowe produkty, które wychodzą naprzeciw problemom, z którymi mierzą się producenci rolni. Stale też rozbudowujemy laboratorium – serce naszej firmy.

Jak mówi w rozmowie z Forbes Ewa Kaniowicz, Prezes Zarządu BIO-GEN:

W laboratorium zaczyna się produkcja, hodujemy pożyteczne mikroorganizmy – bakterie i grzyby. Rozbudowujemy i stawiamy nowe linie, zaopatrujemy się w nowoczesne sprzęty, by zapewnić jakość i powtarzalność produktów. Na czterech piętrach naszego laboratorium w Łodzi zespół ekspertów pracuje nad rozwojem nowych preparatów, a bioreaktory działają nieustannie, by zapewnić nieprzerwane dostawy dla klientów.

Do niedawna rolnicy ostrożnie podchodzili do produktów mikrobiologicznych, ciężko było ich przekonać do rozmowy i pokazać, jak takie produkty działają. To się jednak zmienia, a świadomość rolników stale rośnie i coraz częściej to oni sami są interesują się naszą ofertą. Rośnie liczba młodych rolników, którzy stale pogłębiają swoją wiedzę, interesują się innowacjami, i są świadomi, że utrzymanie produktywności wymaga nowego podejścia.

Jarosław Peczka, właściciel BIO-GEN, podkreśla w rozmowie, że:

Naszą przewagą jest to, że my od ponad 30 lat działamy tylko w tej sferze biologii i wyspecjalizowaliśmy się w tym, mamy szeroką gamę produktów do praktycznie wszystkich upraw, skierowanych na różnego rodzaju problemy – choroby, szkodniki, zwiększanie odporności roślin. Kierunek, który został obrany ponad 30 lat temu, jest prawidłowy. Wiemy, że to, co robimy, ma sens. Nasze produkty są swoim najlepszym sprzedawcą.

Pełna treść rozmowy dostępna jest na stronie Forbes Polska.
Foto: Piotr Waniorek.